ATOS
In samenwerking met Logicalis SMC is voor ATOS voor eindklant Nokia gezorgd voor een Product owner/ITSM Consultant. Toltrack heeft hier op voortvarende wijze een best practice demand management proces geimplementeerd met ServiceNow als ITSM tool. Dit alles als onderdeel van een Transformatie programma van Atos bij Nokia.
De werkzaamheden betroffen oa het aansturen ontwikkel en test team (Agile/SCRUM), het ontwerpen van best practice Demand management proces, het afstemmen van dit proces met Nokia global, Atos als Service Integrator en 2de en 3de lijns support leverancier.
De verhouding tussen Atos en Nokia was niet optimaal. Een eerdere poging om ServiceNow te implementeren was mislukt en de algehele voortgang van dit project was in gevaar. Een Atos crisis team uit Frankrijk heeft uiteindelijk de gewenste transformatie bewerkstelligd. De manier hoe dit ging was zeer interessant om onderdeel van uitgemaakt te hebben. Ook de vele stakeholders maakten dit een complex project.
Werkzaamheden vonden voor een groot deel plaats in Munchen.